[email protected]    |     0-3487-2040-43    |    SWIS LOGIN
[email protected]    |     0-3487-2040-43    |    SWIS LOGIN

การเพื่อทำแผนพัฒนาโรงเรียน ระยะ 3 ปี (2568-2570

เมื่อวันที่ 2-3 พฤศจิกายน 2567 ที่ผ่านมา โรงเรียนอัสสัมชัญหลักสูตรภาษาอังกฤษ ได้จัดให้มีการสัมนาเชิงปฏิบัติการเพื่อทำแผนพัฒนาโรงเรียน ระยะ 3 ปี (2568-2570) การสัมมนาครั้งนี้มีบุคลากรครูและเจ้าหน้าที่เข้าร่วมเป็นจำนวน 35คน โดยได้รับเกียรติจาก ดร.อาทิพย์   สอนสุจิตรา ผู้เชี่ยวชาญด้านการจัดทำแผนฯ และเป็นผู้ประเมินภายนอกของสำนักงานรับรองมาตรฐานและประเมินคุณภาพการศึกษา มาเป็นวิทยากร  

ความสำคัญของการจัดทำแผนพัฒนาโรงเรียนในครั้งนี้ เพื่อยกระดับการเรียนการสอน (EP) ให้ตอบรับกับแนวนโยบายการจัดการศึกษาที่มีคุณภาพเป็นสากลของมูลนิธิคณะเซนต์คาเบรียลแห่งประเทศไทย นอกจากนั้น คณะครูยังได้ช่วยกันศึกษายุทธศาสตร์ ในการพัฒนาโรงเรียนเพิ่มเติมจากแผนของมูลนิธิฯ โดยกำหนดเป้าหมายที่จะเพิ่มการจัดการเรียนการสอนในโปรแกรมที่หลากหลายขึ้น (โปรแกรม M-EP)  และยังได้มองถึงการเตรียมหลักสูตรใหม่ๆ เพื่อตอบรับตลาดแรงงานที่ต้องการทักษะขั้นสูงเชิงคุณภาพ เช่น การจัดเตรียมหลักสูตรอาชีวะศึกษานานาชาติ(TAFE) และการเพิ่มโปรแกรมนานาชาติ (I-EP) ควบคู่ไปกับการยกระดับโปรแกรม (EP to S-EP) ปัจจุบันของโรงเรียนเป็นต้น

On November 2-3, Assumption College English Program organized a 2-day workshop to develop the school’s three-year development plan for 2025-2027. The seminar was attended by 35 teachers and staff members, and it featured Dr. Artip Sonsuchitra, an expert in plan development and an external auditor from the Office for National Education Standards and Quality Assessment, as the keynote speaker.

The significance of creating this development plan lies in its aim to enhance teaching and learning standards in alignment with the Saint Gabriel’s Foundation of Thailand’s policy for international standard of qulity education management. During the workshop, teachers collaborated to explore strategies for further school development that go beyond the Foundation’s plan. They set goals to expand the variety of teaching programs, specifically the M-EP program. Additionally, they discussed preparing new curricula to meet the demands of the skilled labor market, which includes introducing high-level vocational courses and adding an international program (I-EP), all while upgrading the current school program (S-EP).

IMG_1376
IMG_1394
IMG_1407
IMG_1305
IMG_1321
IMG_1405
IMG_1408
IMG_1336
IMG_4619
IMG_4588
IMG_4594
IMG_4598
IMG_4600
IMG_4604
IMG_4611
IMG_4612
IMG_4613
IMG_4635
IMG_4632
IMG_4634
IMG_4639
previous arrow
next arrow